טיפולים פליאטיבי – לסיים את החיים בכבוד


טיפול תומך ( פליאטיבי) ומצבי סוף חיים במוסד סיעודי.

טיפול תומך (פליאטיבי) בקשישים הוא חלק בלתי נפרד מכלל טיפולים הנותנים לדיירי מוסד ומטרתו להקל על גורמי הסבל הפיזי והנפשי המלווים את המחלות הכרוניות לרבות מחלת הדמנציה (שיטיון), מחלות אונקולוגיות, מחלות לב-ריאה כרוניות ואחרות. כשמדברים על טיפול תומך פליאטיבי בדרך כלל מתכוונים למתן טיפול רפואי במצבי סוף חיים אצל דיירים עם מחלות ממאירות (אונקולוגיות) , אך חשוב לדעת שגם קשישים עם מחלות כרוניות מתקדמות אחרות (כמו שיטיון, אי-ספיקת לב,אי-ספיקה נשימתית) סובלים משיעור גבוה של סבל פיזי ונפשי הדורשים התייחסות טיפולית. לא רק במציב סוף חיים אלה במהלך רגיל של המחלה הכרונית. לכן מטרתנו היא למנוע עד כמה שאפשר מהדיירים ומשפחתם סבל מיותר. חלק משמעותי בטיפול תומך שייך לטיפול נגד כאבים,אך בגלל סימפטומים מרובים נוספים כמו מצבי דיכאון, לחץ נפשי, אירועים של אי-שקט פסיכומוטורי הדיירים שלנו במהלך האשפוז נזקקים גם לטיפולים רפואיים אחרים כמו מתן תרופות להרגעה ותרופות אנטי פסיכוטיות.

לאור הנאמר, חשוב לנו לפנות אלכם לצורך הסבר ועלית המודעות לגבי הצורך בטיפולים התומכים

(פליאטיביים) במסגרת האשפוז בבית גבריאל. לצורך כך חשוב מאוד שיתוף הפעולה עם המשפחות לגבי ניהול הטיפול הרפואי התומך (פליאטיבי) בשלבי מחלות כרוניות מתקדמות ומצבי סוף חיים. על רופא מחלקה בזמן מתן טיפול תרופתי תומך חדש יש לעדכן את הדייר או משפחתו ( תלוי במצבו הקוגניטיבי והתובנה שלו) ולקבל את הסכמתו\תם.

יש לציין שדיירים רבים במצבים מתקדמים של מחלת שיטיון וגם במצבי סוף חיים אינם מסוגלים להביע את רצונם, לכן חשוב לדעת למשפחות שקיימים מספר כלים על מנת להתמודד עם הקושי, לכבד את רצון הדייר ולשמור על אוטונומיה שלן. כגון מינוי ייפוי כוח, מינו אפוטרופסות ורישום של הוראות רפואיות מקדימות על ידי דייר, לכן חשוב מאוד שיתוף פעולה מצד משפחות בתהליכי מינוי ייפוי כוח\ מינוי אפוטרופוס ורישום של הוראות רפואיות מקדימות.

אנחנו מזמינים אתכם לשיחות תיאום ציפיות לגבי תהליך אשפוז במוסדנו כולל התייחסות לטיפול תומך( פליאטיבי) ומצבי סוף חיים.

מעוניינים במידע נוסף
צרו איתנו קשר